Πρίν παρακολουθήσω την εκπομπή με θέμα το facebook δεν είχα ξανακούσει ποτέ για τα ρεπορτάζ του “κουτιού της Πανδώρας” απο τον δημοσιογράφο κύριο Κώστα Βαξεβάνη. Ίσως φταίει το οτι δεν παρακολουθώ πολύ τηλεόραση. Το οτι δεν παρακολουθώ πολύ τηλεόραση όμως, δεν σημαίνει οτι δεν ζώ σε αυτό τον κόσμο και δεν μπορώ να παρατηρώ και να χαρακτηρίζω αυτά που συμβαίνουν γύρω μου.
Η εκπομπή «το κουτί της Πανδώρας» με θέμα το facebook, δεν είναι μόνο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κακής δημοσιογραφίας, αλλά και ένα παράδειγμα της τεχνοφοβίας και του σκοταδισμού στον οποίο προσπαθούν κάποιοι άνθρωποι των media, να σπρώξουν τον μέσο Έλληνα. Πέραν του οτι ο δημοσιογράφος υιοθετεί μια σκοταδιστική, μονόπλευρη άποψη την οποία διατηρεί καθ’ όλη τη διάρκεια της, η συγκεκριμένη εκπομπή είναι γεμάτη με ανακρίβειες, τρομακτικού μεγέθους υπερβολές σχετικά με τις επιπτώσεις του facebook, ώς κοινωνικό δίκτυο, στην πραγματικότητα, αλλά και δεκάδες τερατώδη ψέματα αλλά και αλαζονικά και υποτιμητικά σχόλια για τη νέα γενιά.
Θα ήθελα εδώ να πώ οτι δεν κάνω αυτό το πόστ ώς υποστηρικτής του Facebook, αλλά ώς κάποιος που το έχει χρησιμοποιήσει και μισεί τους δημαγωγούς με επιφανειακή γνώση που προσπαθούν να δαιμονοποιήσουν υπηρεσίες που φέρνει μαζί της η νέα τεχνολογία. Οι ασύλληπτου μεγέθους παπαρολογιες οι οποιες εκτοξεύονται απο δημοσιογράφους, πολιτικούς, «internet experts», δικηγόρους και ακαδημαικούς, με έβγαλαν τόσο έξω απο τα ρούχα μου που πήρα χαρτί και μολύβι και σημείωσα τα σημεία που με ενόχλησαν περισσότερο. Είναι απίστευτο το πως δαιμονοποιείται το καθετί καινούριο σε αυτή τη χώρα, και ακόμα πιο απίστευτο το ποσο μονόπλευρα παρουσιάζονται κάποια θέματα μη δίνοντας ΚΑΜΜΙΑ δυνατότητα στον μέσο Έλληνα, που απλά δεν γνωρίζει, να σχηματίσει μια αντικειμενική και ενημερωμένη άποψη για κάποιο θέμα. Η γλώσσα που χρησιμοποιείται στην εκπομπή είναι ανεκδιήγητη, και είναι πολύ ενδιαφέρον να δεί κάποιος πώς κάποιοι λαοπλάνοι, όπως ο έν λόγω δημοσιογράφος, τη χρησιμοποιούν για να κινδυνολογούν και να τρομάζουν τον κόσμο. Ξεκινάω λοιπόν παραθέτοντας με τη σειρά σε italic τις παπαρολογίες, όπως λέει και ο κύριος Σουφλιάς, που ακούγονται στην εκπομπή:
- (Για την κοινωνία του Facebook)“Δίπλα στην πραγματική κοινωνία, έχει διαμορφωθεί εδώ και χρόνια μια άλλη εικονική κοινωνία”.
Όχι αγαπητέ μου άνθρωπε, δεν είναι η κοινωνία του facebook που έχει διαμορφωθεί, αλλα η κοινωνία του ΙΝΤΕΡΝΕΤ μέρος της οποίας είναι το facebook και πολλά άλλα δίκτυα κοινωνικών σχέσεων.
- “εκατομμύρια άνθρωποι πληκτρολογούν στο κομπιούτερ τους την ανάγκη για επαφή, την αγωνία τους, την επαγγελματική ανησυχία. Μέσα απο το κομπιούτερ μας, στον καναπέ του σπιτιού, προσπαθούμε όλοι να γίνουμε φίλοι. Και επειδή αυτό στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα”.
Ποια ανάγκη για επαφή και ποιά αγωνία και ποιά επαγγελματική ανησυχία ρε μεγαλε? Ποιά έρευνα σου απέδειξε οτι αυτοί που έχουν λογαριασμό στο facebook είναι άτομα που εξωτερικεύουν την αγωνία τους (αγωνία για τι?) και την επαγγελματική τους ανησυχία σε αυτό το χώρο? Και όταν μιλάς για αυτούς που μπαίνουν στο facebook απο τον καναπέ τους, αρα αυτούς που έχουν φορητούς υπολογιστές, για πόσους απο αυτούς που στην Ελλάδα βλέπουν την εκπομπή σου νομίζεις οτι μιλάς?? Επίσης ποιός σου είπε οτι ο κόσμος μπαίνει στο facebook για να γίνει φίλος με άλλους? Έδωσες κάποιον ορισμό του τι θεωρείς φίλο η απλά η νοημοσύνη σου δεν αρκεί για να κατανοήσεις οτι με τη λέξη “friends” οι προγραμματιστές της εφαρμογής ισως περιλαμβάνουν και τον φίλο με τιν έννοια του γνωστού?
-(Βαξεβάνης για τον δημιουργό του facebook) “..είχε δημιουργήσει πριν απο 4 χρόνια μια ανάγκη που δεν υπήρχε παρασύρoντας ώς σήμερα πάνω απο 60.000.000 ανθρώπους στη σελίδα του”, (στη συνέχεια άλλος πανέξυπνος), “Συνήθως τον ωθεί κάποιος άλλος, δηλαδή του προτείνει να μπεί κάποιος φίλος του..με το κίνητρο οτι θα βρεί εκει πέρα και άλλους γνωστούς, συνήθως έτσι ξεκινάει η ιστορία. Και στην πορεία αυτο μεταλλάσσεται, μπαίνει να βρεί παλιούς γνωστους και καταντάει να έιναι αυτό που λέμε facebook-aholic”.
Το 1880 η γιαγιά σου δεν φανταζόταν την ύπαρξη της τηλεόρασης, να που όμως σήμερα εσύ βγάζεις το ψωμί σου απο μια ανάγκη που δεν υπήρχε κύριε Βαξεβάνη. Τι ακριβώς προτείνεις δηλαδή, να επιστρέψουμε στο μεσαίωνα? Η μήπως να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των καθηγητών του τμήματος «Επικοινωνίας» του πανεπιστημίου Αθηνών και να μην χρησιμοποιούμε email?
Και σιγα ρε διάνοιες. Ούτε εκπομπή για ναρκωτικά να παρουσιάζατε! Σημειώστε αγαπητοί μου οτι κανένας δεν σε αναγκάζει να μπείς στο facebook. Είναι κάτι που, όπως και το να διαλέξεις πορτοκάλια στο σούπερ μάρκετ (-που επίσης το κάνουν όλοι), εσύ θα το αποφασίσεις. Αν επίσης κάνατε καλύτερη έρευνα για το ρεπορτάζ σας, θα ανακαλύπτατε οτι κοινωνιολόγοι έχουν παρουσιάσει ούκ ολίγες έρευνες που αποδεικνύουν οτι το facebook όπως και άλλα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα συμπληρώνει τα ήδη φυσικά υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα και ΔΕΝ τα υπονομεύει.
-“Τους ονομάζεις μαλιστα φίλους. Όσο πιο πολλούς φίλους έχεις, τόσο πιο κοινωνικός έισαι. Ακόμα και αν στην πραγματική ζωή δεν έχεις, η δεν τολμάς να έχεις κανένα φίλο”
Έπρεπε να φτάσουμε στην εποχή του facebook για να καταλάβεις οτι όσο πιο πολλούς φίλουε έχει κάποιος, τόσο πιο κοινωνικός είναι? Και για πές μας ρε μεγάλε ρεπορτερ που μας σώζεις απο το διάβολο που κατέβηκε στη γή με το όνομα facebook, τι σε κάνει να πιστεύεις οτι η πλειοψηφία των χρηστών κάθεται και μετράει πόσους φίλους έχω για να με κατατάξει ως κοινωνικό η ακοινώνητο? Έχει και άλλες δουλειές να κάνει ο κόσμος αγόρι μου, δε το ξέρεις αυτο? Θέλω επίσης να μου δείξεις την έρευνα που δείχνει οτι αυτοί που έχουν λογαριασμό στο facebook δεν έχουν και μάλιστα δεν τολμούν να έχουν κανένα φιλο.
-(Αναπληρωτής καθηγητής πανεπιστημίου Παντείου)“Μπαίνω στον πειρασμό να σας δώσω μια μονολεκτική απάντηση στο γιατί είναι το facebook τοσο σημαντικό για τόσους πολλούς ανθρώπους. Είναι εύκολο. Έιναι εύκολο να έχεις σχέσεις, η να λές στον εαυτό σου οτι έχεις σχέσεις μεσα απο το facebook και αλλες πλατφόρμες. Δε χρειάζεται να κινηθείς προς την κοινότητα που σε περιβάλλει. Και σκεφτείτε πια, επειδή οι κοινότητες που μας περιβάλλουν, η κοινωνία που μας περιβάλλει, είναι αρκετά πολύπλοκη. Πρέπει να κάνεις αρκετή προσπάθεια για να βρείς ανθρώπους με όμοια ενδιαφέροντα. Πρέπει να ρισκάρεις”.
Αφου μπήκατε στον κόπο κύριε καθηγητά, γιατί δε το σκεφτήκατε λίγο παραπάνω? Οι κοινότητες που μας περιβάλλουν είναι πολύπλοκές, λέτε, για εμάς τους νέους. Σας ευχαριστούμε που απο τη θέση που βρίσκεστε μας δείχνετε την εκτίμηση σας – και μετα περιμένουμε να μας διδάξετε κιόλας. Ευτυχώς που έχουμε και εσάς τους φωτισμένους για να μας δείχνετε το σωστό δρόμο και να τις ξεμπλέκετε λίγο αυτές τις πολύπλοκες πραγματικότητες που δεν μπορούμε να χειριστούμε. Πρέπει πια να κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να γνωρίσουμε ανθρώπους με ίδια ενδιαφέροντα ενώ στη δική σας εποχή απλα χτυπάγατε παλαμάκια και εμφανίζονταν δίπλα σας. Μήπως ήταν πολύς κόπος να μας διδάξετε και εμάς τα ξόρκια με τα οποία το καταφέρνατε αυτο?
-(Βαξεβανης) “Στην οθόνη του υπολογιστή σου, εμφανίζονται άνθρωποι, ώς σύμβολα στην αρχή και μετά ώς φωτογραφίες, η οποίοι σου ζητάνε να γίνετε φίλοι. Ουσιαστικά να συνομιλείτε ηλεκτρονικά να ανταλλάσσετε ηλεκτρονικά δώρα όπως φωτογραφίες η κάποια σύμβολα, να παιζετε μαζί ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ένας ολόκληρος εικονικός κόσμος ο οποίος διαμορφώνεται στα φαντασιακά σου μέτρα.”
Να με συγχωρείς πολύ κύριε Βαξεβάνη αλλα τα φαντασιακά μου μέτρα δεν τελειώνουν μόνο στις φωτογραφιες, καποια (απροσδιόριστα απο τι μερια σου γιατι δεν ασχολήθηκες αρκετα) σύμβολα και ηλεκτρονικά παιχνίδια, και σε διαβεβαιώ οτι είσαι πολύ λάθος αν πιστεύεις οτι τα παραπάνω ορίζουν τα φαντασιακά μέτρα της σημερινής νεολάιας. Ο κόσμος μου κύριε Βαξεβάνη αποτελειται απο ανθρώπους, κτίρια, δεντρα, κήπους, σπιτια, θάλασσα, πόλεις, ουζάκια, διακοπές, ταξίδια, τσιμεντουπόλεις, φτώχεια, πείνα, πολιτική, πορείες για την παιδεία, ανισότητα, αδικια ΚΑΙ, μαζι με όλα αυτα, υπολογιστές και ίντερνετ. Την τελευταία φορά που κοίταξα το facebook τίποτα απο όλα αυτά δεν μπόρεσα να διακρίνω. Κοντά ίσως να έφτασα όταν έιδα κάποια group νέων τα οποία προσπαθούν να στρατολογήσουν κόσμο για την αναδάσωση της Πάρνηθας ή να βρούν υποστήριξη για τα δικαιώματα ενός σκύλου που θανατώθηκε απο Λατινοαμερικάνο στο όνομα της τέχνης. Αυτά όμως είναι μάλλον ζητήματα της δικής μου πραγματικότητας που ίσως δεν υπέπεσαν στην αντίληψη σου και ποτέ δεν τα ανέφερες στην εκπομπή σου.
-“(Βαξεβάνης) Για να πάρει μέρος στο Facebook, κάποιος πρέπει να δώσει πραγματικά προσωπικά του στοιχεία, σε αντίθεση με άλλες ιστοσελίδες, αλλιώς δεν μπορεί να τον αναζητήσει κάποιος. Δηλαδή τα στοιχεία του, μαζί με τις προτιμήσεις που αποτελούν το προφίλ σου, είναι στη διάθεση αρκετών, κάτω απο την ανάγκη μιας εικονικής φιλία”ς.
“(Άλλος τυπάς κανα μισάωρο μετά)...Διότι μπορεί ο άλλος να πάρει τις φωτογραφίες σου, να φτιάξει ένα προφίλ, και να κινεί το προφίλ σα να σαι εσύ”.
Αυτό ακριβώς πάει να πεί καλά δουλεμένο ρεπορταζ! Μπράβο ρε Βαξεβάνη, μ’αρεσει όμως που στην εκπομπή σου τα λές σταράτα ρε φίλε. Καμιά τριτη εκδοχή που να τονίσει λιγο περισσότερο την αξιοπιστία του επιχειρήματος σου σχετικά με το οτι ΠΡΕΠΕΙ να δώσουμε τα πραγματικά μας στοιχεία στο facebook για να δημιουργήσουμε λογαριασμό θα μας παρουσιάσεις?!
-“(δικηγόρος, η οποία εξηγεί για το πώς εξωτερικές εφαρμογές του facebook σε ενημερώνουν πρίν τις προσθέσεις στο λογαριασμό σου σχετικά με το οτι θα χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά σου δεδομένα εάν τελικά τις προσθέσεις) Αν θέλετε διαλέγετε να συγκατατεθείτε και να βάλετε την εφαρμογγή στο λογαριασμό σας, αν δε θέλετε, οχι. Το 99.99 τοις εκατό διαλέγουμε να βάλουμε την εφαρμογή και αυτόματα διαλέγουμε να δώσουμε τα προσωπικά μας στοιχεία σε πλήθος άγνωστων εταιριών”.
Πολύ ωραία. Μπορείς να μου δείξεις κάτι που να αποδεικνύει οτι το 99,99 τοις εκατό διαλέγουμε να βάλουμε την εφαρμογή? Προσωπικά δεν έχω ούτε μια και πολλοι απο αυτους που γνωρίζω επίσης. Πώς μπορέις να κάνεις ρεπορτάζ με ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΙΕΣ? Που σκατα στηρίζεις τις γενικολογίες περι 99, 99 με τις οποίες στη συνέχεια τρομοκρατείς τον κόσμο??
-(Βαξεβάνης) “Οι επικριτές του facebook μιλούν για ένα μηχανισμό κοινωνικής χειραγώγησης. Άνθρωποι που χάνουν την κοινωνική επαφή, που χαρακτηρίζονται καλοί η κακοί, ανάλογα με το πόσους ψευτο-φίλους έχουν στον ηλεκτρονικο τους υπολογιστή η ανάλογα με τις ηλεκτρονικές συμπεριφορές που έχουν. Διαμορφώνονται και στη συνέχεια διαμορφώνουν μια κοινωνία που είναι ανίκανη να αντιδράσει για οτιδήποτε. Το πραγματικό έχει ελάχιστη σημασία. Απο το πραγματικό πρόβλημα έως τον πραγματικό έρωτα αφου τα πάντα είναι εικονικά.”
Αυτο βλέπεις εσυ κύριε Βαξεβάνη. Μια κοινωνία που είναι ανίκανη να αντιδράσει για οτιδήποτε? Καταρχήν δε σου είπε κάποιος οτι λιγο πάνω απο το 20% των Ελλήνων έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ? Πώς μπορείς και μιλάς για μια ολόκληρη κοινωνία? Και πώς σκατά κατάφερες να φτάσεις εκεί απο μια εκπομπή για ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα? Δηλαδή ο λόγος για τον οποίο η σύγχρονη κοινωνία είναι ανίκανη να αντιδράσει για οτιδηποτε είναι το Facebook? Φοβερά πρωτοποριακή άποψη όπως επίσης και το statement οτι κάποιος θα με θεωρήσει ΚΑΚΟ αν δεν έχω πολλούς φίλους στο facebook!!! Είναι άραγε αυτή η εντύπωση σου για τους νέους του σήμερα? Φαντάζομαι οτι δεν βλέπεις διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις πουθενα αφου μόνο να προσθέτουμε ψευτο-φίλους στο λογαριασμό μας μπορούμε εμεις! Δεν πας να κάνεις λίγο πραγματικό έρωτα αγόρι μου γιατι μαυτά που λές είμαι σίγουρος οτι μόνο εικονικό κάνεις και γι’αυτο έχεις σταματήσει να βλέπεις.
-(Βαξεβάνης) Διαμορφώνεται μια κοινωνια που ανταποκρίνεται στην αμερικάνικη ρήση So what?και τι εγινε? Άνθρωποι με κατασκευασμένη ταυτότητα σε εικονική ζωή.
Οκ, το πιάσαμε αυτα τα περι κατασκευασμένων ταυτοτήτων και εικονικών κόσμων. Δε μας είπες όμως, υπάρχει κανείς απο αυτούς που έχουν λογαριασμό στο facebook που δεν το ζούν έτσι οπως το περιγράφεις το πραγμα? Λέω τώρα ρε αδερφέ μήπως σχολίαζες λίγο και αυτούς για τους οποίους το facebook είναι απλά ένα μέσω επικοινωνίας με παλιούς συμμάθητές, μέσω για να οργανώνεις πάρτυ και να καλείς κόσμο γρήγορα και φθηνά, και αλλα πολλα πράγματα τα οποιά σε βοηθούν να συμπληρώνεις καλύτερα τις offline σχέσεις σου.
-(άλλος τυπάς) ...Πόσο οδυνηρό είναι να καθήσεις και να γράψεις τη σεξουαλική σου ζωή, γιατί μόλις χώρισες, στο facebook, και δυο μέρες μετά να ζητάς δουλειά και ο επιχειρηματίας που είναι να σε προσλάβει να μπεί, και να διαβάσει όλες σου τις λεπτομέρειες και τις περιπέτειες.
Δε το ακούσατε??Την επόμενη φορά που θα πάτε να ζητήσετε δουλειά θα κοιτάξουν πρώτα το facebook σας και μετά αν έιναι θα σας προσλάβουν! Θα σας εξηγήσουν μάλιστα στο interview οτι σήμερα το βράδυ θα σας έρθει friend request απο τον human resources manager και απο τον διευθυντή ώστε να τσεκάρουν αν είστε gay η όχι, στο οποίο φυσικα θα πρέπει να κάνετε accept (γιατι αλλιώς πώς θα μπορέσει κάποιος να δεί το προφίλ σας??)
-(άλλος τυπάς, μάλλον με IQ επιπέδου φοιτητή Harvard -αφου κατάφερε και το σκέφτηκε αυτο) ..υπάρχει θέμα το οποίο όντως ορισμένες φορές θα λέγαμε οτι καταντάει επικίνδυνο. Τι εννοώ με αυτο, υπάρχουν κάποιες εφαρμογές μέσα στο facebook, οι οποίες δεν είναι τόσο αθώες όσο δείχνουν. Υπάρχει ας πούμε μια εφαρμογή η οποία λέγεται “owned”, με την οποία μπορείς να αγοράσεις, ή να αγοραστείς απο φίλους σου η γνωστούς σου. Εκεί παίζει ένα περίεργο παζάρι του τύπου αγοράζω με κάποια χρήματα γνωστούς μου. Το οποίο δεν έχει κάποιο νόημα μέν, αλλα αναπτύσσει μια πολύ κακή νοοτροπία και στην έξω ζωή. Δηλαδή το οτι μπορώ, εγώ με κάποια χρήματα να αγοράσω κάποιον άλλο.
Τι λές ρε Μάρξ? Πάλι καλά που ήρθες εσύ να μας μιλήσεις για εκμετάλευση και εξαγορά του ενός ανθρώπου απο τον άλλο στην καπιταλιστική κοινωνία ρε Μεσσία! Μήπως θα μας πείς και για άλλους μαρξιστικούς όρους όπως η υπεραξία? Γιατί ο φίλος σου ο Βαξεβάνης μας λέει οτι :
-“Εταιριες του Λονδινου έχουν απαγορεύσει τη χρήση του Facebook στα εταιρικά computer. Ο λόγος δεν είναι μόνο οτι χάνονται πολύτιμες εργατοώρες”
Αμ πές το έτσι ρε μεγάλε. Πές το οτι αυτό είναι που σε ενοχλεί. Καλύτερα να λιώνει κάποιος προσφέροντας πολύτιμες εργατοώρες παρά να προσπαθεί να αυξάνει τα κοινωνικά του δίκτυα στον λίγο χρόνο που έχει ε?
-(και συνεχίζει)..ο πραγματικός λόγος είναι οτι είναι πολύ δύσκολο για έναν εργαζόμενο ο οποίος κάνει βόλτα στην εικονική πραγματικότητα αναζητώντας ηλεκτρονικούς φίλους, να επιστρέψει στην πραγματικότητα της δουλειάς και να συνομιλήσει με κανονικους ανθρωπους.
Ότι να ναι! Εσύ ρε θα πείς στον κόσμο με τι τρόπο θα κάνει διάλειμμα απο τη δουλειά του? Με τι θα χαλαρώσει? Και τι ακριβώς του κάνει το facebook και μετά δεν μπορεί να επικοινωνήσει με πραγματικούς ανθρώπους? Πλύση εγκεφάλου? Αφαίρεση μνήμης? Η μήπως του αφαιρεί τη γλώσσα η τις σκέψεις ώστε να μη μπορεί να μιλήσει?
-“Μήπως θα αλλάξει και στη συνέχεια και τη δομή και τη λειτουργία της πραγματικής κοινωνίας”.
Απο το 20% που μπένει στο ιντερνετ στην Ελλάδα πόσοι να έχουν facebook για πές μου ρε Βαξεβάνη φιλόσοφε? Το 8% να πουμε? Το 8% λοιπόν των χρηστών του ίντερνετ στο facebook θα σου αλλάξουν τη δομή της κοινωνίας? Εδώ το ΚΚΕ τοσα χρόνια παίρνει το 8% ολόκληρης της Ελλάδας και δεν τα έχει καταφέρει! Λές να κατεβάσει κόμμα και το facebook στις επόμενες εκλογές?
-“Υπαρχουνε 17χρονα και 18 χρονα και 20 χρονα αυτη τη στιγμή τα οποια δεν γνωρίζουν την έννοια της παρέας όπως τη γνωρίζαμε εμεις. Δεν υπάρχει γι’ αυτους αυτο το πράγμα. Γι’αυτους η παρέα είναι μέσα απο κοινωνικά δίκτυα και μόνο. Και αυτο πρέπει να το καταλάβουμε. Όταν οι νέοι πλέον εξωτερικεύουν όλα τους τα συναισθήματα η τις σκέψεις μέσα απο τα blogs, ξεκινάνε δηλαδή απο εκεί,όταν εμείς είχαμε τα ημερολόγια, ..δηλαδή εκείνοι τα βγάζουν όλα στη φόρα, σ’ενα τεράστιο κοινό, όταν εμείς προσπαθούσαμε να τα κρύψουμε απο δυο άτομα που πιθανόν να τα βλέπανε. Ξεκινάμε λοιπόν απο άλλη βάση. Ξεκινάμε απο μια γενιά η οποία έχει την ανάγκη να εκφραστεί με έναν πολύ περίεργο τρόπο. Να εκφράσει τα πάντα, σε όλους.”
Σιγά ρε παλιέ. Που εσυ γνωρίζεις την έννοια της παρέας ενώ εμείς όχι. Πώς μεγαλώσαμε ρε μάγκα? Σε σχολείο δε πήγαμε? Μπάσκετ δεν παίξαμε? Μας φυτέψανε ξαφνικά 17, 18, 20, χρονών η μας φιμώσανε το στόμα και δε μιλήσαμε ποτε σε κανένα. Αυτο που πρέπει ΕΣΥ να καταλάβεις, πρωτού αποφασίσεις να προβείς σε ηλίθιες συγκρίσεις, είναι οτι για άλλο λόγο και άλλα θέματα έγραφες η γράφεις στο ημερολόγιο, και για άλλο λόγο στο blog. Για την ελευθερία της έκφρασης έχεις ακουστά?Δεν είναι η γενιά που «προσπαθεί να εκφραστεί με περίεργο τρόπο», άσχετε, είναι η γενια που κάνει χρήση της τεχνολογίας και που μέσω αυτής προσπαθεί να εκφρασει προς όλους την αηδία της για κάτι ήλίθιους που ξεκίνησαν «απο άλλη βάση» και κατάντησαν τον κόσμο και την Ελλάδα όπως τη βλέπεις ή όπως κατα πάσα πιθανότητα εσύ συγκεκριμένα δεν τη βλέπεις.
-“(Βαξεβάνης) Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία οτι βιώνουμε ένα νέο τύπο ανθρωπίνων σχέσεων. Οι σχέσεις αυτές δημιουργήθηκαν απο μια κοινωνία η οποία δεν έιχε χρόνο και έπρεπε να ναι αποτελεσματική. Έτσι κατέφυγε στην ηλεκτρονική επικοινωνία. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό, αυτές οι νέες ανθρώπινες σχέσεις με τη σειρά τους, να δημιουργούν ένα νέο τύπο ανθρώπου.”
Καλά ξεκίνησες με την βιαστική κοινωνία αλλα μετά τα γάμησες όλα. Η κοινωνία ρε μεγάλε κατέφυγε μονο στην ηλεκτρονική επικοινωνία? Μόνο αυτό δηλαδή συνέβη και μας χάλασε όλους? Πρόσέχτε λοιπόν άνθρωποι του κόσμου! Γιατί αυτή η νέα κοινωνία με αρχηγό το δικτάτορα facebook, δημιουργεί πλέον τους facebook-ανθρώπους!!!!! Ένας νέος τύπος ανθρώπου, ο οποίος δεν τρώει, δεν πίνει, δεν βγαίνει, δεν έμαθε ποτέ του να διαβάζει και να μιλάει, κάνει σέξ μόνο μέσω ιντερνετ και το μόνο που κάνει καλά είναι να βρίσκει άγνωστους φίλους στο facebook.
-(καθηγητής πανεπιστημίου σχολιάζει τις εξόδους των νέων ώς αποτέλεσμα της facebook κοινωνίας με τις πλαστικές κοινωνικές σχέσεις!) .. “εχουν φτάσει να πηγαίνουν στο μπάρ και να ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο σε επίδειξη ατομικής, ατομικίστικης μάλλον θα έλεγα αλαζονείας, επίδειξη ομορφιάς, ανταγωνισμό στο να δείχνουν πόσο υπέροχα πλάσματα είναι. Πόσο δεν έχουν ανάγκη κανέναν. Το αποτέλεσμα είναι να κάθετε ο καθένας, ο ένας δίπλα στον άλλο με το ποτό στο χέρι, να ανταλλάσσουν ελάχιστες κουβέντες, άλλωστε πώς να τις ανταλλάξουν όταν απο πάνω παίζει μουσική στη διαπασών.Και να μην επικοινωνούν, να μη γνωρίζονται καν. Αμφιβάλλω, υπάρχουν άλλωστε και κάποιες έρευνες που το δείχνουν, άν στους χώρους αυτούς, διεκπεραιώνεται η πανάρχαια διαδικασία του φλερτ”
Τρείς λαλούν και δυο χορεύουν, το ξέρεις προφέσορα? Ποιός σου τα έμαθε αυτά? Η συναναστροφή με τους νέους? Κάθεσαι δίπλα απο παρέες νεαρών παιδιών και τους ακούς να λένε πόσο όμορφα πλάσματα είναι και να ανταγωνίζονται ποιος την έχει μεγαλύτερη? Όταν πηγαίνεις σε ένα μπάρ η σε ένα κλάμπ με τη μουσική στο διαπασών, δεν πάς για να αναλύσεις το ασφαλιστικό αλλα για να απολαύσεις μουσική, ποτο και να γνωρίσεις και κανένα ατομο του αντίθετου φύλου (η και του ιδίου, περι ορέξεως κολοκυθόπιτα) Θέλω να μου δέιξεις αυτή την έρευνα που μιλάει για την πανάρχαια διαδικασία του φλέρτ και πώς έχει φθαρεί στις μέρες μας λόγω της δυνατής μουσικής. Αυτή λοιπόν είναι η άποψή σου για τους φοιτητές κύριε καθηγητά, μεγάλη εκτίμηση τους έχεις. Αν λοιπόν έχεις δίκιο σε κάτι απο αυτά που έιπες είναι στο οτι οι νέοι δεν έχουν ανάγκη απο κανέαν. Πράγματι. Άν εσύ που πρέπει να μεταδίδεις κουλτούρα, γνώση και μόρφωση μέσω της θέσης σου, μας αντιμετωπίζεις, παρέα με Βαξεβάνηδες και λοιπούς γελοίους επιφανειακούς ξερόλες, ώς άβουλα και καθυστερημένα όντα, έχω να σου μεταφέρω ένα μήνυμα απο τη νέα γενιά:
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΓΑΜΗΣΟΥ, ΚΑΙ ΣΥ ΚΑΙ Η ΓΕΝΙΑ ΣΟΥ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΝΕΝΑ!