Κυριακή, Οκτωβρίου 07, 2007

Συγκατοίκηση και σπάσιμο νεύρων

Επειδή με πνίγει το δίκιο και δεν μπορώ να τα πώ κάπου αλλού θα τα γράψω εδώ να ησυχάσω. Ρωτάω λοιπόν. ΓΙΑΤΙ να είμαι πάντα εγώ αυτός που πρέπει να καθαρίζει και για τους άλλους σε αυτό το σπίτι?
Έχω δύο καταπληκτικού συγάτοικους. Πραγματικά είναι και οι δύο εξαιρετικά και αξιοθαύμαστα άτομα. Αυτό δυστυχώς δεν αναιρεί οτι με την καθαριότητα κανένας απο τους δύο δεν τα πάει καλα (ο ένας θα έλεγα καθόλου μα καθόλου καλα). Εγώ απο την άλλη δεν μπορώ να ανεχτώ τη βρωμιά με τίποτα.
Αποτέλεσμα αυτου είναι όταν επιστρέφω κουρασμένος απο το πανεπιστήμιο ή όταν ξυπνάω το πρωί και βλέπω την κουζίνα πουτάνα (απο άπλυτα πιάτα, κοματάκια ψωμί στο πάτωμα, τσουρέκι ανοιχτό στο τραπέζι, κορν φλέικς χυμένα, γάλα χυμένο, τη μηχανή του καφέ ακόμα ανμένη απο την ώρα που έφτιξε καφέ αυτός που έφτιαξε και άλλα ΠΑΡΑ πολλα) να παίρνω ανάποδες. Είναι κάποια πολύ απλά πράγματα τα οποία αδυνατούν τις περισότερες φορές (όχι πάντα) να κάνουν. Απλά πράγματα όπως να βάλεις λίγο νερό στο πιάτο σου πρίν το βάλεις στο πλυντηριο η απλά να μαζέψεις το ποτήρι που έπινες κόκα κόλα απο το σαλόνι και να το βάλεις στο πλυντήριο.
Έκανα φιλότιμες προσπάθειες τον περασμένο χρόνο με μεγάλη ηρεμία και λογική να βρώ μια λύση συζυτώνας μαζί τους. Το πρόβλημα που προκύπτει είναι οτι απλά δεν ενοχλούνται με κάποια πράγματα τα οποία εγώ δεν μπορώ να ανεχτώ. Το να είναι χυμένα κόρν φλεικς πάνω στο τραπέζι της κουζίνας για μέερες ας πούμε και να μην κάνει κανείς μια γαμημένη κίνηση του ενός δευτερολέπτου να τα μαζέψει μου τη σπάει απιστευτα. Ακόμα πιο απλά, το να είναι μια σακούλα πεσμένη στο πάτωμα και απλά να κάθεται εκεί για μια εβδομάδα χωρίς λόγο μου φαίνεται αδιανόητο. ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ είναι να την πιάσεις και να την πετάξεις??????
Και θα μου πείς. Καθάρισε το εσύ ή πέτα την εσύ. Γυρνάω λοιπόν στην αρχική μου ερώτηση. ΓΙΑΤΙ να είμαι πάντα εγώ αυτός που πρέπει να καθαρίζει και για τους άλλους σε αυτό το σπίτι?
Δεδομένης της κατάστασης έφτιαξα ένα συστημα. Ένας πίνακας με τα τρία ονόματα μας πάνω πάνω και πολλά columns απο κάτω. Έκανα μια λίστα με προτάσεις του τύπου "Έφαγα αλλά παράτησα το πιάτο μου στο τραπέζι του σαλονιού = 3 points" τα οποία δίνουν points ανάλογα με το μέγεθος της μαλακίας που έχει κάνει κάποιος. Μαζί με αυτό, έβαλα ώς τιμωρία όποιος μαζέυει π.χ. 10 points να καθαρίζει ολόκληρη την κουζίνα μόνος του, 20 points την κουζίνα και το μπάνιο και πάει λέγοντας. Ένα σύστημα που με λίγα λόγια θα επιβραβεύει αυτόν που για όχι πάνω απο 5 λεπτά τη μέρα κάνει το ελάχιστο δυνατό για την καθαριότητα της κουζίνας και τιμωρεί τον ασυνείδητο που νομίζει οτι θα τα κάνει όλη την ώρα πουτάνα και θα τα καθαρίζουν οι άλλοι για πάρτυ του.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Ο ένας συγάτοικος μου νευρίασε και μου είπε οτι δεν δέχεται points και μαλακίες στο σπίτι και ο άλλος απλά είπε οτι είναι αστείο αυτό που έκανα. Κανένας απο τους δύο όμως δεν έφερε κάποια άλλη πρόταση για την καθαριότητα του σπιτιού. Ένας άλλος φίλος μου μου είπε "δεν είναι μονο δικό σου το σπίτι, δε μπορείς να επιβάλεις κάτι τέτοιο". Ναι αλλά οταν είμαι μόνο έγω που καθαρίζω γιατί οι άλλοι δεν θα ενοχληθούν απο τη βρωμιά παρα μόνο αν γεμίσουμε ποντίκια (και άν ενοχληθούν και τότε) τι σκατά να κάνω?3 άτομα είμαστε στο γαμημένο το σπίτι. Πρέπει να υπάρχουν κάποιοι κανόνες τους οποίους θα σεβόμαστε όλοι.

σημειωση: Φυσικά και έχω σκεφτεί να πάρουμε κάποιον-α να βοηθά στην καθαριότητα του σπιτιού αλλα ας πούμε οτι δεν θέλουμε να καταφύγουμε σε τέτοια λύση μιας και είμαστε στο εξωτερικό και αυτή η επιλογή σίγουρα θα μας κοστίσει.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

apo poio thlepaixnidi to empneystikes...??
Einai ayto pou leme .. den tha petaw ta pragmata apo dw ki apo kei.. mono katw..

lala2390 είπε...

Σε καταλαβαίνω απόλυτα, εγώ εδώ και 3 μήνες περίπου συγκατοικώ με τη καλύτερη μου φίλη 3 χρόνια πριν την ήξερα, όλη μέρα μαζί ήμασταν… από την πρώτη μέρα που μείναμε μαζί μου έσπασαν τα νεύρα ήθελε να φύγει χωρίς να με σκεφτεί καν ούτε πως υπήρχα γι αυτήν, με έφταιξε κιόλας ότι αν δεν ερχόμουν δεν θα ερχόταν (πράμα αδύνατο γιατί το ήθελε όσο τίποτα άλλο) , 20 φορές τηλεφωνήματα με τους δικούς της την ημέρα, δεν μπορούσε χωρίς τους γονείς, θείες, θείους, ξαδέρφια, παππούδες κτλ , ανέχτηκα να ξυπνώ από τις 7 γιατί την έπιαναν τηλέφωνο οι δικοί της (με ξυπνούσαν τα τηλεφωνήματα τους), να ανάβει την τηλεόραση πολύ δυνατά κτλ… λέω εγώ υπομονή είναι αρχή μια νέα αλλαγή ο καθένας θέλει το χρόνο του για να προσαρμοστεί… τώρα το ίδια ζω περίπου δηλ οι 20 έγιναν 10 ή 5 φορές την μέρα τα τηλ. Και πολλές ώρες βίντεο κλήση (να ακούγετε που μιλά σε όλο το όροφο)…στην αρχή κάναμε τες δουλείες μαζί και το σιδέρωμα και όλα, σε μια φάση σιδέρωνα μόνο εγώ για εβδομάδες (γιατί ένιωθα άσχημα μου είχε σιδέρωσε και αυτή κανα 2 φορές τα ρούχα μου), πράγμα που άρχισε να μου σπάει τα νεύρα μέχρι που σταμάτησα να τα σιδερώνω. Για τις δουλείες δεν το συζητώ τις κάνω μόνη μου σχεδόν… αυτό π μ σπάει τα νεύρα είναι ότι κάθετε στην τηλεόραση στο υπολογιστή, βλέπει ότι εγώ έχω διάβασμα και δεν κάνει τπτ δηλ. τελειώνει το πλυντήριο και δεν πάει να απλώσει τα ρούχα, σταματώ το διάβασμα και πηγαίνω και τα απλώνω μόνη (σχεδόν πάντα γίνεται αυτό) , δεν είπα να τα απλώσει μόνη της και να μην την βοηθήσω αλλά όχι να κάθετε και ούτε να βοηθήσει..για το πλύσιμο το πιάτων άστο τα άφησα ξεπίτηδες και ούτε συγκινήθηκε (ήταν όλη μέρα σπίτι και περίμενε εμένα να γυρίσω από το πανεπιστήμιο το βράδυ και να τα πλύνω), μπορεί να φαίνεται σε μερικούς αστείο αυτό που λέω αλλά δεν είναι…. Μακάρι να ήταν μόνο αυτό δεν μπορώ να διαβάσω κάνει φασαρία δηλ. έλεος, υπάρχου στιγμές που πνίγομαι αφάνταστα νιώθω ότι δεν με σέβεται καθόλου, είναι ένας άλλος άνθρωπος στο θέμα διαβάσματος τώρα που το σκέφτομαι ποτέ δεν συμφωνούσαμε αυτή δεν διάβαζε σχεδόν καθόλου, εγώ σκοτωνόμουν στο διάβασμα, αυτή θέλει φασαρία για να διαβάσει εγώ ησυχία, κάπου εκεί έρχεται η σύγκρουση… δεν ξέρω τι να κάνω άλλες φορές είμαστε καλά μαζί, άλλες όχι μου σπάει τα νεύρα, θέλω να φύγω αλλά μένω..σκέφτομαι ότι είναι αρχή θέλουμε το χρόνο μας για να βρούμε τις ισορροπίες, και τα 3 χρόνια φιλίας (αν και τώρα δεν την θεωρώ την καλύτερη μου φίλη όπως πριν έχει φάση που θέλω να την βρίσω, δεν λέω τπτ, φταίω γιατί δεν της είπα αυτά π με ενοχλούν γιατί δεν έχω το θάρρος )…φίλε μου μ φύγε, από την στιγμή που τους είπες τι σε ενοχλεί και δεν άλλαξε τπτ στην συμπεριφορά τους, σημένει ότι δεν σε σέβονται και άφησε λερωμένο το σπίτι για 3, 4 μέρες να δούμε αν θα καθαρίσουν (γιατί ξέρουν ότι θα τα καθαρίσεις εσύ)…δεν είχα που να τα πω και ξέσπασα εδώ ευχαριστώ που έκανες αυτό το site

efi1986 είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου σε καταλαβαίνω απόλυτα και μπράβο σου που είσαι νοικοκύρης. Συμφωνώ με την προλαλήσασα. Σήκω και φύγε γιατί άκρη δεν θα βγάλεις. Αντιθέτως θα βγεις και "περίεργος".

Dimituris είπε...

isos ine kallitera na pareis mia kasa mpires, kai na ise koularistos!
ta foititika xronia kirios prepi na ta pername poli cool. ego katalabeno tous sigatoikous sou giati prosopika varieme oso tipota na asxolitho me doulies spitiou. perimeno mexri na ksexilisi to potiri kai meta ta mazeuo ola anagastika. tis perissoteres fores esto kai merika second na xriazonte gia na kano mia dulia spitiou den tin kano aplos kai mono giati mou xalaei olo to vibe.